Skip to main content

Education

2010 Graduate Studies in Carnatic Music Theory, Composition and Improvisation. Conservatory of Amsterdam.
2009 Sonology Course. Conservatory of The Hague.
2007 M.A. Music Theory and Musicology. Universiteit van Amsterdam
2005 B.A. Musicology. Uppsala Universitet.
2003 B.A. Composition. Berklee College of Music.
2001 Modern Music Specialist Studies (electric bass, arranging, improvisation, guitar, piano). L'AULA de Música Moderna i Jazz.

Comments

Popular posts from this blog

Yati Phrases - Examples

Example 1. Video of the 1st phrase: Srotovahayati Video of the 2nd phrase: Gopuchayati

Sørindisk musikkteori

Rytmiske basiskonsepter Tala (metrisk sykkel): Suladi, Shadanga, Shoshadanga, Dhruva Rupaka og Chapu-systemer. Gati konsept: bruk av alle pulsfordelinger: tisra (3), chatusra (4), khanda (5), misra (7), sankirna (9), 11, 13... Jathikonsept: pulsgruppering (aksenter). Anuloma pratiloma. Konnakol: Rytmisk hørelære. Essensielt for å synge rytmer (ta ka di mi ta di gi na tom...). Polyrytmer / polypulser Gati / jathi forhold. Gati fraser. Gati bhedam: Når gati ≠ jathi. Polyrytmer. Jathi bhedam: konstante synkoperte rytmer.   Nadai bhedam ( nested tuplets). Uregelmessige grupperinger og variasjonsformler Anuloma pratiloma kombinasjoner ( tuplets med varierende lengde = "svevende tempoeffekt"). Yati fraser: Motivisk utvikling med aritmetiske progresjoner. Sama, gopucha, srotovaha, mridangam, damaru, vishama-fraser. Yati prastara (kombinasjon av forskjellige, sammenflettede yatifraser). Tirmanas. Mixed jathi nadai bhedam. Systematisk gati med varierende jathi. Systematisk gati